Tak dla wszystkich którzy nie czytali wątku na R1-Forum.com. Tam jest wyraźnie napisane, że przypadłość objawiała się w okolicach 5-6tyś mil, czyli wychodzi na nasze jakieś 8-10tyś km i silniki wyraźnie padały.
Najpierw objawiało się to cykaniem, a po pewnym dystansie silnik zaczynał nierówno pracować, tak coś jak na 3 cylindry. Olanie takich! objawów skutkowało nawet ułamaniem zaworu, który wpadał do cylindra i co dalej to można sobie wyobrazić.
Podejrzewam, że 99% moto które są w PL na dużo większy przebieg niż te 10tyś km. Jeśli tak to
raczej ta wada Was nie dotyczy, bo już dawno by się zakończyła uszkodzeniem silnika.
Tak więc luzik. Jak ktoś ma przebieg w okolicy 10-14tyś km to może sobie luknąć, ale jak ma więcej niż 20tyś to już
raczej może sobie to darować, chyba że lubi grzebać przy moto.
Dodatkowo jeśli macie możliwość sprawdzenia daty produkcji Waszego bajka, to też lekko ułatwi, bo większość usterek była z lutego 2007! choć też zdarzyło się kilka wad w roczniku 2008.
Reasumując:
- masz pow 20tyś km, możesz sobie darować sprawdzanie
- masz do 20tyś i coś cyka w przedziale 4-6tyś obr/min - sprawdź
- masz smykałkę do grzebania przy moto - sprawdź, na 100% nie zaszkodzi
- masz moto z 2.2007 - luknij obowiązkowo
Jak coś źle napisałem to niech mnie Kawa poprawi, bo lepiej zna angielski