Hmmm, widze ze nie bylo wykresow z hamowni z y-pipe Akrapovica (wczesniej mialem decat MJS), obiecuje poprawe

i zrobie wykres porownawczy przy najblizszej okazji.
Na razie wrzucam te najwazniejsze dotyczace maksymalnych modyfikacji jakie na razie mam zrobione w mojej RN22 jesli chodzi o uklad wydechowy i szeroko pojeta "elektronike" wiec po kolei:
1. Pierwszy wykres to 3/4 Akrapa z PCV i Autotune (pojezdzilem na tym zestawie jakis miesiac wiec mapa paliwa powinna byc zoptymalizowana, PC V w nic innego nie ingeruje, wszystkie pozostale ustawienia zostawia fabryczne).
2. Drugi wykres to R1 pomierzona na hamowni BEZ PC V i AT na oryginalnym komputerze (ECU) czyli tak jakbym sobie wstawil tylko tlumiki, dekata i filtr K&N w airbox.
3. Trzeci wykres - R1 po zmodyfikowaniu ECU i wgraniu ustawien ze sportowego komputera YEC (fabryczny tuner Yamahy, o kosztach tej zabawki nawet nie pisze).
4. Czwarty oraz piaty wykres to porownanie mocy i momentu R1 na 3/4 ukladu Akrapa, filtrze powietrza K&N oraz wywalonym wtornym obiegu powietrza (AIS) oraz to samo ustawienie ze zmodyfikowanym komputerem
i podstawowa mapa paliwa czyli krotko
przed i operacji odblokowania motocykla. Teraz musze dograc do tego do kompletu swoja "stara mape z PCV" i pozniej delikatnie ja zoptymalizowac - tym sie zajmie dr kawasakizx9r

Po czym nastapi ponowny test na hamowni zeby zobaczyc co sie zmienilo. Hamownia motocyklowa z ktorej korzystam mierzy moc NA KOLE (po ulicach jezdze calym motocyklem a nie na samym golym silniku, jak wczorajsze pozawyzane pomiary z walu na torze w Bialej Podlaskiej ktore widziale i to bez kalibracji!).
Wniosek: jesli popatrzycie na ostatnie 2 wykresy "przed i po" operacji odblokowywania kompa to widac ze delikatnie R1 stracila na wartosciach maksymalnych - dokladnie:
- 1,3KM i +0,8Nm czyli cale NIC - ALE za to teraz wyrywa do przodu jak dzika bo ma pozdejmowane fabryczne restrykcje z przepustnicy i kilka innych "dodatkowych" modyfikacji w ECU. Jak dla mnie roznica miedzy tym co bylo a jest teraz to to jak powiedzmy jazda motocyklem 600ccm a 1000ccm. Na plus oczywiscie

.