Autor Wiadomość
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,089
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#23
RE: Offroad
No dobra to teraz mam czas i po koleji:
olej - tak w sumie to można wcześniej można później ale rzadko kto nie katuje crossa, ja w swojej R1 wymieniałem olej co 4 tys.
cena tłoka - 3000zł to jest za komplet tłok + cylinder i pewnie pełny komplet uszczelek i innych części
oczywiście można to zrobić trochę inaczej i zamiast kupić nowy cylinder, oddajemy swój do firmy która nałoży nam nową warstwę Nicasilu koszt jest mniejszy ale też warto popytać gdzie robią to dobrze żeby nam się później nie złuszczył albo nie był krzywo nałożony. Z tego co się orientuję z forum KTM'a to część użytkowników poleca jakąś firmę z Czech gdzie robią to na prawdę konkretnie i pamiętam też coś o UK.

Dla ludzi którzy nie wiedzą co to Nicasil to bardzo twardy stop metali, używany w silnikach aluminiowych.
W zwykłym silniku żeliwnym żeby użyć większej selekcji trzeba by najpierw zrobić szlif całego cylindra, a tu wszystko jest na tyle odporne że zmienia się tylko tłok i wsio.
LEKTURA: http://www.motox.com.pl/garaz-motox-com-...asilu.html

co do wymiany i selekcji to nawet w serwisówce są podane dane wymiany których należy się trzymać bo inaczej może się to gorzej skończyć dla silnika niż byśmy chcieli

prawidłowa wymiana tłoku to:
1) zdjęcie cylindra i ocenienie stanu nikasilu
2) jeśli jest jeszcze ok to mierzony jest dokładnie otwór w którym się porusza tłok
3) wg. serwisówki i wymiaru z pkt. 2 dobieramy tłok i teraz właśnie są selekcje
A,B,C,D itd. każdy jest o 0,01mm większy przez co mamy orientację który tłok był wcześniej zakładany i jaki teraz powinien być ale nie sugerujmy się, że ok wcześniej miałem B to teraz C bo nie na tym sztuka polega. Może się okazać że z selekcji B skoczy do D.
4) po dobraniu tłoku, dopiero składamy silnik i można lecieć w drogę

co do kosztów w tym teście to nie patrzyli na to że chłopaki sprzęt tak zarżnęli tylko na prawdziwe ceny części z salonu przy założeniu, że wyjeździsz 100mh. Cross jest bardziej właśnie na tor niż polne drogi, a na polne drogi masz enduro, którego moc silnika jest niższa bo ma być bardziej cywilizowany i zawieszenia są inaczej zestrojone i biegi inne.
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-08, 07:43 PM przez malikowy.)
2012-08-08, 07:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-07, 08:27 PM
RE: Offroad - przez komandosnr1 - 2012-08-07, 08:33 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-07, 08:40 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-07, 10:48 PM
RE: Offroad - przez Suchy - 2012-08-07, 11:14 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-07, 11:32 PM
RE: Offroad - przez yamaharaptor - 2012-08-07, 11:40 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-07, 11:43 PM
RE: Offroad - przez Suchy - 2012-08-07, 11:53 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 12:10 AM
RE: Offroad - przez Suchy - 2012-08-08, 12:14 AM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 12:15 AM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 01:46 AM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-08-08, 08:34 AM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 10:37 AM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-08-08, 10:43 AM
RE: Offroad - przez Suchy - 2012-08-08, 10:54 AM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-08-08, 11:05 AM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 01:03 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 01:22 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 01:43 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 02:30 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 07:36 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 08:03 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 08:44 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 09:04 PM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-08-08, 09:18 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 09:22 PM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-08-08, 09:45 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 10:13 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-08, 10:24 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-08, 10:26 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-18, 10:36 PM
RE: Offroad - przez żaba - 2012-08-19, 01:55 PM
RE: Offroad - przez Suchy - 2012-08-19, 01:57 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-24, 08:35 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-24, 08:38 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-24, 10:51 PM
RE: Offroad - przez Kafel - 2012-08-25, 04:20 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-27, 02:05 PM
RE: Offroad - przez komandosnr1 - 2012-08-27, 02:28 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-27, 02:39 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-08-27, 03:48 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-08-27, 05:44 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-10-03, 07:45 PM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-10-03, 08:05 PM
RE: Offroad - przez PiotrXYZ - 2012-10-03, 08:06 PM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-10-16, 11:08 AM
RE: Offroad - przez malikowy - 2012-10-16, 12:09 PM
RE: Offroad - przez Marki - 2012-10-16, 12:47 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->