(2020-04-17, 11:07 AM)zwir0 napisał(a): w każdym razie:
co do alternatora - sprawdzałem prąd międzyfazowy i na wolnych obrotach jest około 25V , przy 5K RPM pojawia się około 70V. Mierzyłem też napięcie na aku (za regulatorem napięcia): wskazuje perfecto, więc i altek i regulator zdaje się pracować prawidłowo.
Mas - przyznam się bez bicia - nie sprawdzałem. Jedna (dość mała) masa na pewno jest pod bakiem po prawej stronie. Gdzie jeszcze szukać takowych ?
napięcie jak co
to tak napięcie ładowania powinieneś mieć 14V przy 5KRPM
a magneto jak chcesz sprawdzić to mierzy się oporność między 1 i 2 1 i 3 0,14-0,18 Ohm w temp pokojowej powinieneś mieć.
i 1,2,3 nie mogą mieć przejścia do obudowy "masy"
jeżeli to wszystko jest OK
to...
czy w chwili gdy pali się bezpiecznik nie jest tak. że masz wysoką temp silnika i wentylator chce się odpalić ??
najlepiej miernikiem sprawdzać prąd jaki idzie przez ten bezpiecznik, podczas pracy, potem na wyższych obrotach,
bez takiej analizy nic nie zdziałasz,
trzeba wykluczyć czy jest to pik jakiegoś odbiornika czy całość wysoko bierze prąd i bezpiecznik się przegrzewa i ała
P.S
napięcie z magneta schodzi 3~
i to jest ten 15A ??
przekopałem teraz schemat i tak ten bezpiecznik odpowiada za
8 Starter relay - raczej odpada bo awaria podczas jazdy
24 Air induction system solenoid - zawór na AIS, jak ma gdzieś zwarcie może robić problem on cyka, można go wypiąć jeździć obserwować
53 Engine stop switch - musiał by podejść mocno wodą skorodować itd...
37 Meter assembly - cały licznik podejrzany jak najbardziej tu wiązka do sprawdzenia itd. ale problem raczej by był nie w związku z prędkością obrotową silnika tylko czasem pracy i przegrzewaniem się
76 Radiator fan motor relay - podejrzany i to mocno, znam przypadek niestety własny po deszczu w RN12 z jakieś 6 czy 7 lat temu
10 Starting circuit cut-off relay - może nie musi, tak samo jak licznik raczej z czasu pracy a nie prędkości obrotowej silnika.