simon68
Administrator
      
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,664
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
(2018-03-19, 10:43 PM)Koczis napisał(a): Szymon, a czy gęstszy olej nie będzie gorzej przepływał przez kanaliki olejowe i sama pompa będzie miała ciężej?
właśnie w temperaturze to już nie podają gęstości tylko lepkość, sama gęstość pomiędzy nimi przy 100 stopniach to minimalne różnice, procentowo któreś miejsce po przecinku, bez wpływu na obciążenie płynięcia, a film grubszy trudniejszy do zerwania, dodam jeszcze że jak silnik mocno dostaje po tyłku to na SAE 40 szybciej sprzęgło zacznie ślizgać niż przy SAE50
aaaaa
dodam tyle że kumple w crossach co się mnie posłuchali przeszli na 10w50 i widzą mega różnice na pracy silnika i sprzęgła....
Kuba co do start stop, to chodzi o wychłodzenie oleju i jego spłynięcie do miski, zimny start,
a prawda taka że zarżniesz maszynę szybciej jak ją przegrzejesz stojąc w korku bo potracisz film smarujący i poleci metal na metal...10w40 to dla dostawcy pizzy na skuterze się nadaje...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:48 PM przez simon68.)
|
|
2018-03-19, 10:45 PM |
|