Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Autor Wiadomość
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN65 i RN01

Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#11
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race
Szymon, a czy gęstszy olej nie będzie gorzej przepływał przez kanaliki olejowe i sama pompa będzie miała ciężej?

Dodatkowo cyt. Motogen:
ednak wyższa lepkość może mieć wpływ na większe zużycie podczas uruchamiania silnika. Świadczy o tym wyższa zawartość ścieru aluminiowego w badanych próbkach. Tutaj pojawia się przewaga oleju 10W-40 Street. Dlatego optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie oleju o lepkości 10W-40, szczególnie do silników które są eksploatowane w ruchu miejskim (częste zatrzymywanie, włącznie i wyłączanie silnika), a olej 10W50 do silników wysilonych i podatnych na przegrzewanie się.

Wychodzi, że jeżdżąc po mieście lepiej lać 10w-40, choć ciekawe co mieli na myśli pisząc "częste zatrzymywanie, włącznie i wyłączanie silnika". Czy np. co 5km i kolejne wystudzenie silnika, czy może coś dalej, powiedzmy 50km.
Jak ta druga opcja, to ja fakt bardziej 10w-40, bo częściej robię 50km niż 100-200km.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999


Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-03-19, 10:48 PM przez Koczis.)
2018-03-19, 10:43 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
RE: Yamalube 10w-40 vs. Liqui Moly 10w-50 Street Race - przez Koczis - 2018-03-19, 10:43 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->