Mawers Totem
Banned
Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
|
eksperyment z wałem korbowym i panewkami
Siemandejros forumowicze! Jak zapewne wiecie sporo bawię się silnikami w naszym Garage i nie są nam obce nietypowe rozwiązanie. Mam w kolejce sporo silników z obranymi panewkami do rn12 i rn19 i jest duży problem z dostępnością części typu cały piec lub sprawny wał. Do tej pory tego typu naprawy przeprowadzaliśmy wymieniając wał korbowy na używany w komplecie z korbowodami i panewkami i pasując nowe panewki na blok, bo panewki z bloku pasowane są i do bloku i do wału a nominał wylicza się po oznaczeniach. Po złożeniu na wszelki wypadek mierzyliśmy luz na panewkach czy jest ok. Do tego dochodziło oczywiście wyeliminowanie przyczyny czyli- udrożnienie kanałów olejowych, reparaturka pompy oleju wraz z uszczelnieniem całego układu nowymi oringami co przywracało prawidłowe ciśnienie oleju. Z racji dużej kolejki i naszej bezradności jeden z klientów (właściciel żółtej Yamahy r1 rn12- edycji limitowanej na 50 cio lecie Yamahy- 100 procent szacun za tą decyzję, chylę czoło) zdecydował się na eksperyment. Będzie to wyglądało tak- rysa na wale zostanie wyrównana, z racji tego, że wał jest płytko utwardzany zostanie on poddany azotowaniu co pozwoli uzyskać fabryczną twardość, do tego mam firmę która dorabia ultra dobre panewki jednoskładnikowe. Składamy, mierzymy czy wszystko jest ok, robimy ciśnienie oleju, udrażniamy układ no i mam nadzieję, że będzie cacy. Jeszcze niedawno wydawało mi się, że operacja jest niemożliwa, ale póki sam nie spróbuje to nie uwierzę. Jak pasowanie będzie dobre, ciśnienie też to co ma tam nie działać? Wydaje mi się, że większość tego typu napraw nie powiodła się z racji nie wyeliminowania przyczyny tylko samej usterki. Będę na bieżąco informował o postępach. Wał jest w obróce, czekamy aż wróci i będziemy składać. Trzymajcie kciuki, bo to może być przełomowa operacja która znacznie przyspieszy i obniży koszt całej operacji.
|
|
2016-07-23, 09:19 PM |
|