Mawers Totem
Banned
Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
|
RE: Metaliczne stuki w silniku RN19
Już mówię jak to wygląda- silnik tylko na pozór jest ten sam- w głowicy kanały dolotowe mają z deka inny profil, inne wałki rozrządu, ale to jest do ogarnięcia, bo głowice możemy dać z r1- kanały idą tak samo i pasuje jak to się ładnie po polsku mówi plug and play hehehe  Z dołem silnika jest większy problem, bo w układzie korbowo- tłokowym jest mega różnica. Korby w Fazerze są cięższe o 35 gram każda co daje razem 140 gram a wał korbowy jest cięższy o 480 gram. Daje to razem 620 gram różnicy. W praktyce fazer niżej się kręci, ale jest bardziej elastyczny. W erkach są tłoki które dają większe sprężanie, ale to można by ominąć dając cieńszą uszczelkę pod głowice. Odpada jedno mocowania silnika ale można by dać do kogoś kto CNC co by jakiegoś łapę wyciął, żeby jakoś ten blok złapać. Trzeba przerobić dekiel sprzęgła. Wkręcić dwie śrubki i wywiercić dwie nowe dziurki i nagwintować. Jest to upierdliwe, bo blok jest miększy od śruby i zawsze trochę pod kątem pójdzie. Robiliśmy takie rzeźby na dole z fazera w rn12 i użytkownicy twierdzili, że są mocniejsze ale moim zdaniem jest to złudne wrażenie spowodowane trochę większym momentem w średnim i niskim zakresie obrotów. Będę musiał wysłać kogoś na hamownie i jak będę miał przebieg mocy i momentu na papierze to będziemy mogli gadać Z racji kosztów używanych silników i wałów do rn12 i rn19 jest to gra warta świeczki. Blok do fazera można wyrwać za 700 zł
|
|
2016-06-01, 09:30 PM |
|