Wymiana przewodów na oplot
|
Autor |
Wiadomość |
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Koczis - masz niedopracowana metode w poscie #15- ssac bedzie powietrze z powrotem (odpowietrznik odkrecasz przy nacisnietej klamce). Jak chcesz dlubac biorac ryzyko na siebie  , to napisalem jak odpowietrzyc pompe (przeczytaj dokladnie slowo po slowie), jesli masz odpowietrznik rowniez w pompie, to jest latwiej i nie musisz luzowac sruby (podwojnej) zeby zassala nowy plyn pod cisnieniem ale nie przypominam sobie zeby rn09 takowy miala gdyz pompe ma starego typu, chyba ze masz nowsza od rn12/19/22 albo Brembo/Beringera/AP Racing itd.. Od biedy mozesz uzyc strzykawki albo ssac wezyk (szkoda ze plyn hamulcowy to nie sok malinowy albo browar hehehe) lub zalatwic sprawe grawitacyjnie przy uzyciu trytytki. Metod jest kilka do wyboru
Jako ciekawostka - tu jest cos fajnego jesli chodzi o przewody hamulcowe ale kosztuje krocie:
http://motowheels.com/images/F29014008.jpg (sluzy toto do szybkiego rozlaczania przewodow bez potrzeby ponownego odpowietrzania po kazdorazowym zdjeciu zaciskow, np. do serwisu)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-01-22, 11:41 PM przez marider.)
|
|
2013-01-22, 11:37 PM |
|
PonuryKlecha78
Unregistered
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Przy użyciu trytytki ? Tego nie znam ?
|
|
2013-01-22, 11:53 PM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Czlowiek sie uczy cale zycie
|
|
2013-01-22, 11:56 PM |
|
Koczis
Moderator - Forumowa Legenda :)
    
Warszawa
RN65 i RN01
Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja:
58
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Nie, mam zwykłą pompkę jak w każdej rn09. Nie sprawdzałem, czy jest tam odpowietrznik, tak tylko mi się wydawało
Marider, bo mi chodzi, o to którą śrubę mam luzować przy pompie, czy tą na którą są założone oczka od przewodów? Jeśli tak, to czy po kilku takich manewrach(odkręcania i przykręcania) nie wygniotą się nowe miedziane podkładki? Dodatkowo płyn będzie się sączył wprost na plastiki lub na inne elementy moto, chyba że podłożę jakieś ściery.
Muszę zapytać ile za coś takiego policzą sobie w ASO lub skorzystam z oferty XoXo na montaż  tyle, że nie chciałbym robić Mu kłopotu.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999
Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-01-23, 12:05 AM przez Koczis.)
|
|
2013-01-22, 11:59 PM |
|
XoXo
Unregistered
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Kuba to Ponury zaproponował  wiec ja mogę klucze podawać
|
|
2013-01-23, 12:09 AM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Tak, to ta sruba przy pompie gdzie masz przymocowane przewody (podwojna, bedziesz ja mial nowa w zestawie z nowymi przewodami, w sumie srub 2 krotkie, 1 dluga i 4 miedziane podkladki, a moze i 5), chyba nie myslales ze ta od mocowania na kierownicy - tam innej nie ma ;P. Podkladki sie nie zdeformuja, mocno tego nie przykrecasz. Pod pompe wloz jakies stare szmaty a jak cos skapnie na plastiki, blotnik czy felge, to od razu wycieraj zeby lakieru nie zezarlo. 30 min roboty max i z glowy. Mozesz wziac aparat i zrobic tutoriala dla potomnych - "jak sie zmienia przewody"
|
|
2013-01-23, 12:30 AM |
|
PonuryKlecha78
Unregistered
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Koczis jak masz kompresor to Ci pozycze wysysarke i z głowy.
|
|
2013-01-23, 01:11 AM |
|
marider
E=mc^2 ;]
Podlasie
Rn22 / EU
Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
Kup dwa oddzielne przewody na przod plus jeden na tyl i tyle. Napisalem jak sie zaklada ale jak nie potrafisz albo masz 2 lewe rece to lepiej oddaj moto do serwisu i niech tam przewody zmienia niz masz sie rozkwasic przy pierwszym nacisnieciu klamki w sytuacji podbramkowej.
|
|
2013-01-30, 05:22 PM |
|
PonuryKlecha78
Unregistered
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
@up cieżko żeby kupił jeden kabel na przód.
Qurde polecam ci zestaw typu F ( oba kable do zaciskow bezpośrednio od pompy) uzasadnienie jest takie że wtedy bardziej wyrównane ciśnienie w obydwu zaciskach, łatwiejszy powrót płynu , bardziej równomiernie zużywanie okładzin ciernych. Jestem świeżo po wymianie u siebie, banalnie proste. Do wymiany zużyjesz max 0,5 l płynu ( przód + tył ) zakup kabla na tył jest o tyle wygodne ze nigdy ci nie sparcieje , natomiast musisz pamiętać ze łatwiej będzie sie blokować koło
Ja ogarnałem sobie kable w jakiejś promocji goodridge i za 4 szt ( kolor) wywalilem ledwo 299. Wszystkie końcówki , podkladki miedź są w zestawie. Jeśli będziesz wymieniał sam to pozycz od kogoś klucz dynamometryczny żebyś gwintu nie przekrecił ( pompa i zaciski są alu więc łatwo to zrobić ). Pozdrawiam.
|
|
2013-01-30, 05:34 PM |
|
Koczis
Moderator - Forumowa Legenda :)
    
Warszawa
RN65 i RN01
Liczba postów: 10,687
Dołączył: May 2011
Reputacja:
58
|
RE: Wymiana przewodów na oplot
(2013-01-30, 08:36 PM)Młodociany napisał(a): Dobra koledzy, powiedzcie mi czy warto jest wydawać kasę na oplot? Na czym polega różnica w hamowaniu i czym się kierować przy ich zakupie?
Warto.
Lepsze wyczucie siły i dozowalności hamowania. Nie ma efektu słabnących hebli podczas częstego, ostrego zatrzymywania.
Kierować się znaną marką i nie kupuj używek, bo to różnie bywa. Dodatkowo w komplecie z nowymi przewodami masz wszystkie śruby i podkładki, czego brakuje w używanych zestawach.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01 > RN65 2024 + RN01 1999
Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos
|
|
2013-01-31, 05:51 PM |
|